Linkedin- stwórz dobry profil i daj się znaleźć pracy!

Linkedin to biznesowy, profesjonalny portal, który zrzesza użytkowników z całego świata, wszystkich osób zarejestrowanych jest ok. 645 mln, z czego w Polsce ok. 2,5 mln.

Jeśli więc szukasz pracy, chcesz, aby Twoja kariera zawodowa nabrała tempa lub zmieniła bieg, to powinieneś pojawić się w takim miejscu jak Linkedin!

Jest to obecnie podstawowe narzędzie pracy rekrutera i aż 90% z nich korzysta z Linkedin podczas realizowania projektów rekrutacyjnych.
Samo posiadanie konta, to jeszcze trochę za mało, trzeba stworzyć dobry profil i jeszcze odpowiednio nim zarządzać.
Dzięki temu będziesz nawiązywał relacje i przyciągał właściwe oferty pracy.
Profil na Linkedin umożliwia Ci również zaprezentowanie swojej eksperckiej wiedzy, dzielenie się swoimi opiniami, pomysłami, a tym samym budowanie swojej marki osobistej.

Jeśli ktokolwiek chciałby znaleźć informacje o Tobie używając Twojego imienia i nazwiska Twój profil na Linkedin będzie jednym z pierwszych wyników wyszukiwania.
Linkedin jest stworzony dla wszystkich, dla tych którzy dopiero rozpoczynają swoją pracę zawodową i dla tych którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem.
Kluczem do sukcesu jest stworzenie odpowiedniego profilu, najlepiej uzupełnionego w 100%. Im więcej informacji umieścisz tym lepiej wykorzystasz możliwości portalu.
Najlepiej już zabierz się do dzieła!

Twoje konto na Linkedin będzie reprezentowało Cię 24h na dobę, dlatego musisz trochę popracować, aby zwrócić uwagę setek tysięcy osób przeglądających go codziennie.

Tworzenie profilu jest intuicyjne i portal pomaga w jego uzupełnianiu.
Poniżej kilka dodatkowych wskazówek dla początkujących!

NAGŁÓWEK
Na Linkedin posługujemy się pełnym imieniem i nazwiskiem, raczej nie wymyślamy nicków i nieprawdziwych danych.
W nagłówku wpisujemy stanowisko, branżę i inne kluczowe słowa, po których chcemy być wyszukiwani.
Pamiętaj, że to nagłówek wyświetla się w wyszukiwarce rekrutera, dlatego tak ważne są słowa, które tam umieścimy.

ZDJĘCIE
Podobno posiadanie zdjęcia w profilu generuje kilkanaście razy więcej wyświetleń, dlatego warto je umieścić. Pamiętaj jednak, aby było ono wykonane profesjonalnie.
Linkedin to nie Facebook, dlatego lepiej posłużyć się biznesowym zdjęciem i wybrać takie, które jest aktualne.
Oprócz swojego zdjęcia masz możliwość umieszczenia jeszcze zdjęcia w tle, dzięki temu Twój profil będzie jeszcze bardziej kompletny i atrakcyjny.
Może pojawić się tam logo firmy, w której pracujesz, Twoje życiowe motto czy zdjęcie, które odda Twoje podejście do pracy i życia. Dobrze jeśli to zdjęcie będzie Cię wyróżniać.

PODSUMOWANIE
W tym miejscu masz do dyspozycji aż 2000 znaków, to sporo, więc wystarczy jeśli wykorzystasz połowę.
Podsumowanie Twojego profilu jest bardzo ważne, bo wyświetla się na górze Twojego profilu, więc potencjalny pracodawca lub rekruter zobaczy go zanim przejdzie do Twojego doświadczenia i wykształcenia.
Dobrze napisane podsumowanie powinno przedstawiać czym się zajmujesz, w czym jesteś najlepszy, co jest Twoim zawodowym konikiem i co możesz zaoferować we współpracy.
To ma być Twoja historia, która kupi uwagę innych.

KONTAKTY
Jeśli już masz gotowy swój profil, to teraz musisz zacząć budować sieć swoich kontaktów.
To może trochę potrwać i wymaga od Ciebie regularnych działań i aktywności. Zapraszaj do kontaktu osoby, które znasz, klientów, kontrahentów, ludzi z otoczenia biznesowego, w którym funkcjonujesz, ale również tych, których dopiero chcesz poznać.

Nie czekaj, dołącz do Linkedin, żebyśmy mogli Cię odnaleźć! 🙂

Facebook
LinkedIn
Twitter
WhatsApp
Email

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Jesteśmy tu, aby wspólnie zbudować Twoją przyszłą karierę zawodową!